HTML

Vajas Kenyér

Minden, ami gasztronómia: éttermekben, otthon és a világban; szakács szemmel, Angliából.

Facebook

Friss hozzászólások

  • Kerma: Köszi a cikket. Üdvözlettel, Kerma Design falpanelek. (2023.04.18. 21:01) Tinédzserek a konyhán
  • jEnci: @Sólyom Tomi: Bizonyítani nem tudom. Főleg ennyi idő elteltével nem. A cikk 2018-ban van időben. E... (2023.01.27. 23:47) Kiégés
  • lordjim: Szeretettel gratulálok! Régóta élvezettel olvasom igényes blogját. (A fiam Cheltenham-ben, a Prit... (2016.11.22. 19:10) Az angol kórházi kaja
  • Hobbiszakács: Hajrá! :-) Szorítunk. (2016.08.08. 10:17) Barackos-túrós lepény
  • Jovanotti: Pink lady alma egesz telen kaphato volt a Lidliben, 700Ft/4db aron...tenyleg finom, de az ara "kis... (2016.07.20. 15:34) Sirha Budapest - 2016

Morzsák

activa eb (1) adam bennett (1) afrodiziákum (1) ajánló (5) alacsony hőmérsékletek (1) alapanyag (1) alma (2) almasav (1) almáspite (1) amuse bouche (1) amuse gueule (1) ananász (1) angol karácsonyi hagyományok (1) anne sophie pic (1) anthony bourdain (1) antidote (3) anyu (8) aperitif (1) áramszünet (1) arbutus (2) arcade bistro (1) argentin steak ház (1) artesian (1) aszalt datolya (2) aszalt sárgabarack (1) aszalt szilva (2) auberge du pont de collonges (1) aux merveilleux de fred (1) avokádó (3) a la carte (1) babérlevél (2) bacon (2) bagel (1) bakewell tart (1) banán (1) barack (1) barackos túrós lepény (1) bárány (1) barna csiperke (1) bazsalikom (4) bbc good food show (1) bbq (5) beaconsfield (1) bébizöldség (1) bélszín (2) bergamott narancs (1) beszámoló (4) bib gourmand (2) biggles sausages (1) biodinamikus bor (1) bíró lajos (2) bisztrókonyha (8) blog (1) bock bisztró buda (2) bocuse dor (13) bor (2) börek (1) borkonyha (2) borkóstoló (1) borsó (2) bors gasztrobár (1) borzalmas ebéd (1) bor bár (2) bouchon (2) brandy (1) brandy hab (1) branston pickle (2) bray (5) brokkoli (1) brownie (2) bubbledogs and champagne (1) budaörsi halpiac (2) budapest (25) burger (4) burger and lobster (1) burger blog (2) burger craft (1) burger fesztivál (1) burgonya (3) byron (1) café 57 (2) captain kidd (1) cékla (1) ceviche (2) challah (2) chantilly krém (1) charlotte torta (1) chef to home (1) chez mounier (1) chilis limeos dresszing (2) chip butty (1) citrom torta (1) ciya sofrasi (1) clotted cream (1) cookham (1) couscous (2) couscous saláta (4) covid (2) crepe fun tastic (1) crown (1) családi ebéd (3) cserpes tejivó (1) csirke (4) csirkecomb (1) csirkemell (3) csirkeragu leves (1) csoki (6) csokitorta (2) csokoládé (1) csőkukorica (2) cukkini (2) cukrászda (3) cupcakes and shhht (1) curry (1) dabbous (1) damien hirst (1) desszert pálya (11) digestive (1) dinner by hb (3) dió (4) dock kitchen (1) dresszing salátához (1) durrogós cukorka (1) ecet (1) édeskömény (2) édesség (2) égési sérülés (1) egész fehér bors (1) előléptetés (1) el bulli (4) end of an era (1) entrecote (1) eper (1) erdély (1) esküvő (2) esküvői torta (2) faggyús gombóc (1) fagyi (1) fahéj (1) family meal el bulli (1) fasirt (1) fat duck (2) fehérbor (9) fehér retek (1) fekete kagyló (2) fekete kagyló tisztítása (1) félmaraton (1) felmondás (1) felújítás (1) ferran adria (3) film ajánló (2) fishlove (1) flat iron (1) focaccia (1) fogadó (1) fogalmak (1) fokhagyma (3) foodies festival (1) fortnum and mason (1) four to eight (1) főzősuli (2) frantzen (5) friss élesztő (3) fruktóz (2) fudge (3) füstölt lazac (4) fűszer (1) futás (1) gails (2) gails kitchen (1) gastronord (1) gasztro filmek (2) gasztro zene (1) gesztenye (1) glutén láncok (1) gomba (6) gomba ketchup (1) gordon ramsay (1) gourmet fesztivál (2) gözleme (1) gránátalma (3) green rabbit (1) grissini (2) guadalajara (1) gulyás leves (1) gyors édesség (3) gyors vacsi (10) gyümölcskenyér (1) hagymakarika (1) háj fájv (1) hakkasan (1) hal (7) hamburger (1) hamsi (1) hand and flowers (1) háromszor sült krumpli (4) hátszín (1) hazai receptek (1) házibuli (2) hedone (1) herman ze german (1) hervé this (1) hestons fantastical food (1) heston blumenthal (5) hinds head (4) hi sushi (1) hold utcai piac (1) hollandi mártás (1) honest burger (1) hostess (1) hotel (1) hot cross bun (1) hot dog (2) hula hoops (1) húsleves (2) húsos pálya (2) húsvét (1) hús hal ragasztó (1) hús krumplival (3) hús sütési fokozatok (2) ibolya (1) indiai (1) indiai étterem (2) indukciós lap (1) interjú (1) isaac mchale (1) isler (1) isztambul (5) ittenbari (1) jacket burgonya (1) jótékonykodás (1) jubileum (1) kacsa (1) kacsamell (2) kadarka túra (1) kajafesztivál (3) kakukkfű (4) kalács (5) kalmár (3) kalmár előkészítése (1) kapribogyó (1) karácsony (8) karácsonyi puding (2) karaköy port hotel (1) karamell (1) karfiol (1) kávézó (2) keksz (1) kenilworth (1) kenyér (8) képek (21) két szerecsen (1) kevert saláta (1) kiállítás (7) kiégés (1) kimchee (1) kínai étterem (1) kiraku (1) kirándulás (4) koktél (3) kókuszos süti (1) kolbász (1) kollázs (1) kolozsvár (1) koncert (1) konyhai nap (1) konyhai pályák (3) konyhai pozíciók (2) konyhaszigetek (2) könyvajánló (15) koreai étterem (1) kórház (3) korma (1) körte (1) kóstoló (1) kovászos (1) kövér kacsa (10) krumplifőzelék (1) krumplis tészta (1) krumpli püré (1) kucsmagomba (1) kürti miklós (1) laci konyha (1) ladurée (1) lakoma (5) larousse gastronomique (1) lassi (1) la fromagerie (1) la postrería gdl (1) la relais de venise (1) la tete de lard (1) leb-i derya (1) lecture room and library (1) lekvár (2) lemon curd (1) létszámhiány (3) levél (2) leves (1) libamáj (1) limonádé (1) liverpool (2) lóbab (1) locatelli (2) lokanta maya (1) london (56) lyon (12) macaron (1) madártej (2) maison pic (1) maitre d hotel (1) majonéz (3) majonézes burgonyasaláta (1) makréla (2) mák bistro (2) malacsült (1) malac császárhús (1) malic acid (1) maliks (1) mana (1) mangalica (1) mangalica húspatika (1) mangó (3) manor (1) marco pierre white (1) marhasült (2) marha faggyú (1) mark hix (1) marlow (1) marmite (1) mascarpone (1) matbaren (2) mathias dahlgren (4) matsalen (3) maurer oszkár (1) mazsolás kalács (1) meat fruit (1) meat market (1) medvehagyma (2) menta (3) merveilleux (1) mexikó (1) méz (2) mezze (2) michelin csillag (5) millionaire shortbread (1) mince pie (1) miscellaneous (1) mise en place (2) mishkins (1) mixersuli (1) mogyoró (3) mogyorós csoki (1) mogyoróvaj (1) molekuláris gasztronómia (2) molnár gábor (5) moro (1) mother flipper (1) munkakeresés (3) munkaruha (1) munkavédelem (1) mustár (1) művészet (1) naan (3) narancs (2) new york palota (2) női szeszély (1) nőként a konyhán (4) noma (2) norfolk (2) nougat (1) nugát (1) nyúl (1) off (3) olasz szalámi (2) olimpia (1) olívabogyó (1) olivomare (1) omlós tészta (1) ördöghal (1) oshea (1) oxford (1) páclé (1) pacojet (1) padlizsán (3) padlizsánkrém (1) palacsinta (1) pálinka (2) panna cotta (1) papadam (1) paprikás krumpli (1) paradicsom (2) paradise (1) parmezán (1) paul bocuse (1) pesti disznó (1) pesti istván (1) pesto (2) petit four (1) petit fours (1) petrezselyem (4) pezsgő (2) pharmacy 2 (1) piac (5) piccallili (1) pierre gagnaire (1) piknik (1) pirított burgonya (1) piskóta (1) piskótatekercs (1) piskóta tekercs (1) pisztácia (1) pisztráng (1) pizza (2) platán étterem (1) pletyka (1) podcast (1) pop-up (1) privát szakács (2) próbanap (2) pub (12) pulpbrother (1) quaking pudding (2) rabot 1745 (1) rák (1) raki (1) ramen (2) rántott hús (1) rebarbara (1) reggeli (1) régi recept (1) répa (2) répatorta (1) ribeye (3) riverside brasserie (4) rizottó (1) rizs (3) rizs főzés (2) roast beef (4) roast pork (2) roberto cukrászda (1) robert merle (1) rocket evaporator (1) rolfs kök (1) romani gastro (1) rosenstein vendéglő (1) rossz alapanyag (1) rövid hír (4) royal china (1) royal standard of england (1) rozmaring (4) rum (2) rumford grófja (1) sacro cuore pizzeria (1) said (1) sajt (13) sajtos vajas pogácsa (1) sajttorta (1) salon du chocolat (1) salon étterem (1) salusbury pub (1) santa maria del sur (1) savanyú káposzta (1) savarin (1) scone (1) scotch egg (2) sea herbs (1) senor ceviche (1) sertésszűz (2) set menu (1) sharbat (1) shoryu (1) sirha (6) sirloin (2) sketch (1) snidling (2) snidling szósz (2) solier cafe (1) sous vide (3) spagetti (2) spárga (2) square (10) steak (6) stockholm (11) street food (1) street kitchen (1) stressz (16) st john (2) sugar shop (1) suli (1) sunday roast (2) sushi (2) sütemény (6) sütőtök (2) szalonna (4) száraz élesztő (9) szegfűbors (2) szegfűszeg (1) szekszárd (1) széll tamás (4) személyzetis buli (2) személyzetis kaja (1) szendvics (8) szerviz (1) szervizdíj (1) szezámmag (1) sziksófű (2) szilvás unicum (1) szilveszter (3) színház (1) szirupos torta (1) szt. jakab kagyló (2) sztázsolás (14) szülinap (8) table d hote (1) tagine (1) tamarind (1) tanariva (1) tarja (1) tárkony (1) taste of london (1) tasting menu (1) tata (1) tatabánya (1) tea (2) tea szalon (1) tejföl (3) tejkaramella (2) téli szünet (1) teljes kiőrlésű liszt (1) tengeri keszeg (1) tengeri sügér (1) terhesség (4) termelői piac (1) tetedoie (1) thermomix (1) the alice house (1) the bottle shop (1) the clove club (1) the cross (1) thomas keller (1) tipsy cake (1) tiramisu (1) tokaj (1) tokaji borecet (1) tőkehal (2) tokyo turnip (1) töltött káposzta (1) tom kerridge (1) tonhal (2) töpörtyűs pogácsa (2) török ételek (3) torta (3) treacle tart (1) túlhalászás (1) turkish delight (1) túró (1) túró pont kettő (1) tv műsor (3) uborkaszezon (1) ügynökség (1) újságcikk (1) umu (1) unicum (3) vaj (9) vajas hot dog kifli (1) vajas kenyér (4) vákuum (1) valence (1) valentin nap (2) vanília (4) vanília kivonat (1) vargánya (1) vár a speiz (1) vasárnapi ebéd (4) vasárnapi sült (4) vendégposzt (2) video (1) vigasz desszert (1) virsli (1) vízfürdő (1) vörösbor (5) waitrose (1) wassailing (1) waterside inn (2) wheelers of st james (1) wild game co (1) william curley (1) windsor (1) wolf andrás (2) yorkshire pudding (2) zellergumó (1) zöldbab (2) zöld saláta (1) zona (1) zsálya (4) zsidó bisztró (1) zsolti (6) Címkefelhő

2012.10.29. 14:21 jEnci

Hazai receptek

Címkék: csirke anyu savanyú káposzta tárkony szalonna töltött káposzta petrezselyem krumplifőzelék fasirt hazai receptek csirkeragu leves marha faggyú faggyús gombóc

IMG_1005.jpg

Időről időre főzök magyaros ételeket. Ennek az egyik oka az, hogy szeretjük őket, a másik pedig az, hogy hiányoznak a hazai ízek néha. Otthon 2-3 hetente elmentem anyuékhoz, ahol aztán mindig volt valami (magyaros) főtt étel. Itt viszont nincs, úgyhogy ha valamit szeretnék, akkor nekem kell nekiállni, mert anyu főztje bizony messze van.

 

Hagyományos krumplifőzelék fasirttal

 

Ez csak az után vált a kedvencemmé, hogy ide költöztünk.
Fasirtból mindig nagy adagot készítünk és egy adagonként lefagyasztjuk. Ha hétközben egyedül vagyok itthon szabadnapjaimon, vagy Zsolti hétvégén, nem mindig van kedvünk főzőcskézni 1 főre. Ilyenkor jól jön ha csak a fagyasztóból kell kiszedni a már félkész kaját és aztán frissen kisütni. A fasirt azért is praktikus, mert akár kenyérrel és zöldségekkel is remek ebéd.

Krumplifőzelék hozzávalók (3 főre)

- 1 kg burgonya
- 5 db babérlevél
- néhány szem egész fekete bors
- víz, só
- 3 vékony szelet apró kockákra vágott füstölt (mangalica) zsírszalonna
- liszt
- ecet (ízlés szerint)

A krumplit meghámozom és nagy kockákra vágom. Sós vízben felteszem főni. Hozzáadom a babérlevelet és a fekete borsot is. (Ezt egy muszlinba is be lehet rakni, így ha kész van a főzelék egyszerűen ki lehet szedni belőle és kidobni.) Csak annyi vizet öntök hozzá, hogy ellepje a burgonyát.
A szalonnát lassú tűzön zsírjára pirítom, majd leszűröm. A kisült zsírba beleteszek annyi lisztet, amennyit felvesz úgy, hogy közben még krémes marad. Aranybarnára pirítom, majd a tűzről levéve kikeverem langyos vízzel és így adom hozzá a már ¾-ig megfőtt krumplihoz. Forralom 2-3 percig, amíg besűrösödik és a burgonya is puhára fő. Bátran sózom és hozzáadok egy kanál ecetet is (ettől pikáns lesz).

Megjegyzés:
- szoktam vajas rántással is készíteni, ebben az esetben adok hozzá egy kis fokhagymát is.

Fasirt, hozzávalók (10-12 adag éhségtől függően)

- 500 g darált marhahús
- 750 g darált sertéshús
- só, bors (ízlés szerint)
- 5 tk pirospaprika
- 1 tk őrölt kömény
- 5 db zsemle vízbe áztatva, majd kinyomkodva
- 1 nagy fej vöröshagyma apróra vágva
- étolaj vagy zsír
- zsemlemorzsa.

A vöröshagymát étolajban (vagy zsírban) üvegesre pirítom, majd lehűtöm. Összekeverem a husit a fűszerekkel és a zsemlével, majd a hideg hagymával. Kóstolás után ízesítem tovább. Elkészítem a gombocókat, majd zsemlemorzsába forgatom őket.

Amit lefagysztok, azt egy folpackkal befedetett tányérra rakom úgy, hogy ne érjenek össze, majd a fagyasztóba teszem. A folpack azért kell, hogy ne ragadjanak oda a tányérhoz. Általában másnap csomaglom el őket 1-2 adagonként.

Amit megeszünk, azt bő olajban készre sütök, majd konyhai papírra rakom lecsepegtetni. Sütés közben gyakran forgatom így egyenletesen fog készülni mindenhol. Onnan tudom, hogy elkészültek, hogy a fasirtok elkezdenek buborékolni belülről kifelé és a sülés is zajosabb lesz. (Ha az olaj hőmérsékelte megfelelő, akkor addigra aranybarna színe lesz a zsemlemorzsának.)

IMG_1007.jpg

Tippek:
- a husit egyszerűbb gombócozni ha a massza hideg, úgyhogy keverés után érdemes hűtőszekrénybe tenni 1-2 órára
- a fagyasztott fasirtokat fogyasztás előtt olvasszuk ki teljesen, majd sütés előtt forgassuk őket zsemlemorzsába megint, hogy ropogósak legyenek.

 

Töltött káposzta

 

Néhány hete ismerőseink kocsival jöttek otthonról Angliába. Nagyon kedvesek voltak és elhoztak nekünk egy anyum által összepakolt “szeretetcsomagot”. Ebben volt néhány üveg lekvár (általunk és anyu által készítettek), kolbász, pilóta keksz, túró rudi, gesztenye püré és persze egy hatalmas adag savanyú káposzta is. Utóbbiból vágottat lengyel boltban lehet kapni, de az nem ugyanolyan, mint az otthoni, de leveles savanyú káposztát nem csinálnak még ők sem.

Úgyhogy Zsoltival egyik nap nekiálltunk elkészíteni egy hatalmas adag töltött káposztát. A terv az volt, hogy eszünk belőle amennyit eszünk, a többi pedig megy a fagyasztóba egy adagonként.
Ennél mennyiségeket nem írok, mert mi is csak “szemmértékkel” és “érzéssel” készítettük, mint ahogy anyuék és mamáék is mindig csak úgy csinálták/csinálják.

IMG_1102.jpg

Összekevertük a darált sertéshúst, sóval, borssal, fűszerpaprikával, őrölt köménymaggal, nyers rizzsel és vízzel. Annyi vizet tettünk hozzá, hogy az állaga puha lett, a gombócok később épp hogy csak megálltak maguktól.
Egy magas fazékban zsírjára olvasztottunk egy darab füstölt szalonnát, majd megvártuk, amíg egy kicsit lehűl.
A káposztalevelek torzsáját kivágtuk és félretettük. Azt később elrágcsáltuk szendvicsekhez.
A fazék aljába, a zsírra és pirított szalonnára, tettünk egy réteg vágott káposztát, majd arra jöttek a megtöltött gombócok egy sorban. Megint egy réteg vágott káposzta jött, majd egy sor füstölt kolbász, gombóc és így tovább amíg a fazék teljesen tele lett. A tetejét vágott káposztával zártuk. Öntöttünk rá kb. 4 dl vizet és lassú tűzön felraktuk főni kora délután. Szépen elpöfékelt magában, sokat aztán nem kellett foglalkozni vele.

IMG_1103.jpg

Este amikor kész lett, rendesen bevacsoráztunk belőle. Töltött káposzta sok tejföllel és friss kenyérrel volt az asztalon. Mennyei!

IMG_1105.jpg

 

Tárkonyos csirkeragu leves (ropogós faggyús gombóccal)

 

Mindig is szerettem a leveseket de amióta itt lakunk nagyon ritkán eszem. Az angolok annyira nem rajonganak értük, vagy ha mégis akkor csak ilyen vacak krémleveseket csinálnak sok tejszínnel. Nekem mindig a bébikaja jut róla eszembe.
Ezt vagy hasonló levest már főztem nekik néhányszor, főleg munkahelyeken személyzetisként, és mindig imádták. Bár erre néha beszóltak, hogy nem is igazi magyar kaja, mert nincs benne paprika :)
A leves készítése előtt kíváncsiságból megnéztem néhány receptet a neten. Bár ne tettem volna. Mindegyik tartalmazott “ételízesítőt” vagy “leveskockát”. Szívesen megkérdeztem volna tőlük, hogy ezek miért kellenek 6 féle zöldség plusz csirkehús mellett, de inkább csak bezártam az oldalakat.

Leves hozzávalók (5 főre)

- étolaj
- 600 g csirkecsont (a fagyasztóban volt elfekvőben félig húsos csirkecsont, ami a levesen kívűl amúgy sem jó semmihez)
- 70 g apró csiperke gomba megmosva és vékony szeletekre vágva
- 2 kis fej vöröshagyma finomra vágva
- 2 gerezd fokhagyma finomra vágva
- 3 db közepes méretű sárgarépa kockára vágva
- 1 db paszternák (vagy fehérrépa) kockára vágva
- 1 dl fehérbor
- só, őrölt fekete bors
- víz
- 200 g creme fraiche (vagy srűrű tejföl)
- 1 ek liszt
- 150 g borsó
- 2 csomag friss tárkony szárról lecsipkedve és finomra vágva
- fél köteg friss petrezselyem szárról lecsipkedve és finomra vágva
- 1 citrom leve

IMG_1147.jpg

Miután mindent megmostam, meghámoztam, megpucoltam, lecsipkedtem, apróra vágtam, egy lábasban olajat hevítettem. A csirkecsontokat a forró olajba tettem pirulni. Időnként megkevertem, vagy felkapartam az edény aljáról mert odaragadt picit. Sóztam, borsoztam. Egészen addig pirítottam, amíg mindenhol aranybarna színük lett. Kivettem őket a lábasból egy tányérra és félretettem.

IMG_1148.jpg

Az edény alja elég “koszos” volt a pirult csirkétől, de attól én még beletettem a gombát. Azt is addig pirítottam nagy lángon, amíg az összes víz elpárolgott belőle és szép barna szine lett.
Rádobtam a hagymát és a fokhagymát. Majd ezt is pirítottam amíg egy kicsit megfonnyadt. Ráöntöttem fél deci vizet, hogy az és a hagymában lévő víz újra megtisztítsa a lábas alját. Megvártam amíg teljesen elpárolog, közben kevergettem. Mire a sárgarépát és a paszternákot hozzáadtam a lábas alja tiszta volt. Azokat is fonnyasztottam kicsit, amíg a víz elpárolgott belőlük, de ezt már nem pirítottam. Sóztam borsoztam megint.

IMG_1150.jpg

Az edénybe visszatettem a csirkét és ráöntöttem a fehérbort. Folyamatosan kevergettem, várva azt, hogy a bor elpárologjon. Felöntöttem annyi vízzel, hogy levesszerű legyen, tettem rá egy fedőt és megvártam amíg felforr és megfőnek benne a zöldségek. A crème fraichet kikevertem a liszttel egy edényben majd hozzáadtam néhány evőkanálnyit a forró léből. Visszaöntöttem a leveshez és megvártam amíg megint felforr és rottyan egyet. Beleraktam a borsót, majd amikor megint felforrt lehúztam a tűzről, belefacsartam a citromlét és hozzáadtam a zöld fűszereket. Tálalásig hagytam pihenni.

Faggyús gombóc

Otthon faggyúval még nem találkoztam boltokban. Anyunak van egy tuti hájas tészta receptje, de ő mindig disznó hájat használt hozzá. Azt meg itt nem lehet kapni. Cserébe van szárított marha faggyú 200 g-os kiszerelésben szinte minden szupermarketben. “Shredded suet” néven fut, az összetevői pedig 85 % marha faggyú és 15 % búzaliszt.

IMG_1152.jpg

Hozzávalók (2 főre)

- 50 g faggyú
- 100 g liszt
- 1 csipet só
- 4 g sütőpor
- 60 g hideg víz

A száraz anyagokat egy tálban összekevertem, majd hozzáadtam a hideg vizet. Addig dolgoztam a tésztát amíg éppen csak összeállt. Kis extra vizet kellett még hozzáadnom, mert különben túl kemény lett volna. Hűtőszekrénybe tettem pihenni amíg a sütő felmelegszik 180 fokra. Kigolyóztam és kb. 15 perc alatt aranybarnára sütöttem.

Tálaláskor csak a leves tetejére tettem. Megpuhulni nem volt ideje, mert ahhoz túl gyorsan elfogyott.

IMG_1154.jpg

 

Zsolti azt mondta, hogy megtart szakácsnak. :)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vajaskenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr454877034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thor vagyok 2012.10.30. 21:44:43

:)
Valahol pár napja láttam savanyított fejeskáposztát, majd gondolkozom kicsit, hogy hol. Persze nem kizárt, hogy Morporkban, az meg még nekem is kiesik.
süti beállítások módosítása