HTML

Vajas Kenyér

Minden, ami gasztronómia: éttermekben, otthon és a világban; szakács szemmel, Angliából.

Facebook

Friss hozzászólások

  • Kerma: Köszi a cikket. Üdvözlettel, Kerma Design falpanelek. (2023.04.18. 21:01) Tinédzserek a konyhán
  • jEnci: @Sólyom Tomi: Bizonyítani nem tudom. Főleg ennyi idő elteltével nem. A cikk 2018-ban van időben. E... (2023.01.27. 23:47) Kiégés
  • lordjim: Szeretettel gratulálok! Régóta élvezettel olvasom igényes blogját. (A fiam Cheltenham-ben, a Prit... (2016.11.22. 19:10) Az angol kórházi kaja
  • Hobbiszakács: Hajrá! :-) Szorítunk. (2016.08.08. 10:17) Barackos-túrós lepény
  • Jovanotti: Pink lady alma egesz telen kaphato volt a Lidliben, 700Ft/4db aron...tenyleg finom, de az ara "kis... (2016.07.20. 15:34) Sirha Budapest - 2016

Morzsák

activa eb (1) adam bennett (1) afrodiziákum (1) ajánló (5) alacsony hőmérsékletek (1) alapanyag (1) alma (2) almasav (1) almáspite (1) amuse bouche (1) amuse gueule (1) ananász (1) angol karácsonyi hagyományok (1) anne sophie pic (1) anthony bourdain (1) antidote (3) anyu (8) aperitif (1) áramszünet (1) arbutus (2) arcade bistro (1) argentin steak ház (1) artesian (1) aszalt datolya (2) aszalt sárgabarack (1) aszalt szilva (2) auberge du pont de collonges (1) aux merveilleux de fred (1) avokádó (3) a la carte (1) babérlevél (2) bacon (2) bagel (1) bakewell tart (1) banán (1) barack (1) barackos túrós lepény (1) bárány (1) barna csiperke (1) bazsalikom (4) bbc good food show (1) bbq (5) beaconsfield (1) bébizöldség (1) bélszín (2) bergamott narancs (1) beszámoló (4) bib gourmand (2) biggles sausages (1) biodinamikus bor (1) bíró lajos (2) bisztrókonyha (8) blog (1) bock bisztró buda (2) bocuse dor (13) bor (2) börek (1) borkonyha (2) borkóstoló (1) borsó (2) bors gasztrobár (1) borzalmas ebéd (1) bor bár (2) bouchon (2) brandy (1) brandy hab (1) branston pickle (2) bray (5) brokkoli (1) brownie (2) bubbledogs and champagne (1) budaörsi halpiac (2) budapest (25) burger (4) burger and lobster (1) burger blog (2) burger craft (1) burger fesztivál (1) burgonya (3) byron (1) café 57 (2) captain kidd (1) cékla (1) ceviche (2) challah (2) chantilly krém (1) charlotte torta (1) chef to home (1) chez mounier (1) chilis limeos dresszing (2) chip butty (1) citrom torta (1) ciya sofrasi (1) clotted cream (1) cookham (1) couscous (2) couscous saláta (4) covid (2) crepe fun tastic (1) crown (1) családi ebéd (3) cserpes tejivó (1) csirke (4) csirkecomb (1) csirkemell (3) csirkeragu leves (1) csoki (6) csokitorta (2) csokoládé (1) csőkukorica (2) cukkini (2) cukrászda (3) cupcakes and shhht (1) curry (1) dabbous (1) damien hirst (1) desszert pálya (11) digestive (1) dinner by hb (3) dió (4) dock kitchen (1) dresszing salátához (1) durrogós cukorka (1) ecet (1) édeskömény (2) édesség (2) égési sérülés (1) egész fehér bors (1) előléptetés (1) el bulli (4) end of an era (1) entrecote (1) eper (1) erdély (1) esküvő (2) esküvői torta (2) faggyús gombóc (1) fagyi (1) fahéj (1) family meal el bulli (1) fasirt (1) fat duck (2) fehérbor (9) fehér retek (1) fekete kagyló (2) fekete kagyló tisztítása (1) félmaraton (1) felmondás (1) felújítás (1) ferran adria (3) film ajánló (2) fishlove (1) flat iron (1) focaccia (1) fogadó (1) fogalmak (1) fokhagyma (3) foodies festival (1) fortnum and mason (1) four to eight (1) főzősuli (2) frantzen (5) friss élesztő (3) fruktóz (2) fudge (3) füstölt lazac (4) fűszer (1) futás (1) gails (2) gails kitchen (1) gastronord (1) gasztro filmek (2) gasztro zene (1) gesztenye (1) glutén láncok (1) gomba (6) gomba ketchup (1) gordon ramsay (1) gourmet fesztivál (2) gözleme (1) gránátalma (3) green rabbit (1) grissini (2) guadalajara (1) gulyás leves (1) gyors édesség (3) gyors vacsi (10) gyümölcskenyér (1) hagymakarika (1) háj fájv (1) hakkasan (1) hal (7) hamburger (1) hamsi (1) hand and flowers (1) háromszor sült krumpli (4) hátszín (1) hazai receptek (1) házibuli (2) hedone (1) herman ze german (1) hervé this (1) hestons fantastical food (1) heston blumenthal (5) hinds head (4) hi sushi (1) hold utcai piac (1) hollandi mártás (1) honest burger (1) hostess (1) hotel (1) hot cross bun (1) hot dog (2) hula hoops (1) húsleves (2) húsos pálya (2) húsvét (1) hús hal ragasztó (1) hús krumplival (3) hús sütési fokozatok (2) ibolya (1) indiai (1) indiai étterem (2) indukciós lap (1) interjú (1) isaac mchale (1) isler (1) isztambul (5) ittenbari (1) jacket burgonya (1) jótékonykodás (1) jubileum (1) kacsa (1) kacsamell (2) kadarka túra (1) kajafesztivál (3) kakukkfű (4) kalács (5) kalmár (3) kalmár előkészítése (1) kapribogyó (1) karácsony (8) karácsonyi puding (2) karaköy port hotel (1) karamell (1) karfiol (1) kávézó (2) keksz (1) kenilworth (1) kenyér (8) képek (21) két szerecsen (1) kevert saláta (1) kiállítás (7) kiégés (1) kimchee (1) kínai étterem (1) kiraku (1) kirándulás (4) koktél (3) kókuszos süti (1) kolbász (1) kollázs (1) kolozsvár (1) koncert (1) konyhai nap (1) konyhai pályák (3) konyhai pozíciók (2) konyhaszigetek (2) könyvajánló (15) koreai étterem (1) kórház (3) korma (1) körte (1) kóstoló (1) kovászos (1) kövér kacsa (10) krumplifőzelék (1) krumplis tészta (1) krumpli püré (1) kucsmagomba (1) kürti miklós (1) laci konyha (1) ladurée (1) lakoma (5) larousse gastronomique (1) lassi (1) la fromagerie (1) la postrería gdl (1) la relais de venise (1) la tete de lard (1) leb-i derya (1) lecture room and library (1) lekvár (2) lemon curd (1) létszámhiány (3) levél (2) leves (1) libamáj (1) limonádé (1) liverpool (2) lóbab (1) locatelli (2) lokanta maya (1) london (56) lyon (12) macaron (1) madártej (2) maison pic (1) maitre d hotel (1) majonéz (3) majonézes burgonyasaláta (1) makréla (2) mák bistro (2) malacsült (1) malac császárhús (1) malic acid (1) maliks (1) mana (1) mangalica (1) mangalica húspatika (1) mangó (3) manor (1) marco pierre white (1) marhasült (2) marha faggyú (1) mark hix (1) marlow (1) marmite (1) mascarpone (1) matbaren (2) mathias dahlgren (4) matsalen (3) maurer oszkár (1) mazsolás kalács (1) meat fruit (1) meat market (1) medvehagyma (2) menta (3) merveilleux (1) mexikó (1) méz (2) mezze (2) michelin csillag (5) millionaire shortbread (1) mince pie (1) miscellaneous (1) mise en place (2) mishkins (1) mixersuli (1) mogyoró (3) mogyorós csoki (1) mogyoróvaj (1) molekuláris gasztronómia (2) molnár gábor (5) moro (1) mother flipper (1) munkakeresés (3) munkaruha (1) munkavédelem (1) mustár (1) művészet (1) naan (3) narancs (2) new york palota (2) női szeszély (1) nőként a konyhán (4) noma (2) norfolk (2) nougat (1) nugát (1) nyúl (1) off (3) olasz szalámi (2) olimpia (1) olívabogyó (1) olivomare (1) omlós tészta (1) ördöghal (1) oshea (1) oxford (1) páclé (1) pacojet (1) padlizsán (3) padlizsánkrém (1) palacsinta (1) pálinka (2) panna cotta (1) papadam (1) paprikás krumpli (1) paradicsom (2) paradise (1) parmezán (1) paul bocuse (1) pesti disznó (1) pesti istván (1) pesto (2) petit four (1) petit fours (1) petrezselyem (4) pezsgő (2) pharmacy 2 (1) piac (5) piccallili (1) pierre gagnaire (1) piknik (1) pirított burgonya (1) piskóta (1) piskótatekercs (1) piskóta tekercs (1) pisztácia (1) pisztráng (1) pizza (2) platán étterem (1) pletyka (1) podcast (1) pop-up (1) privát szakács (2) próbanap (2) pub (12) pulpbrother (1) quaking pudding (2) rabot 1745 (1) rák (1) raki (1) ramen (2) rántott hús (1) rebarbara (1) reggeli (1) régi recept (1) répa (2) répatorta (1) ribeye (3) riverside brasserie (4) rizottó (1) rizs (3) rizs főzés (2) roast beef (4) roast pork (2) roberto cukrászda (1) robert merle (1) rocket evaporator (1) rolfs kök (1) romani gastro (1) rosenstein vendéglő (1) rossz alapanyag (1) rövid hír (4) royal china (1) royal standard of england (1) rozmaring (4) rum (2) rumford grófja (1) sacro cuore pizzeria (1) said (1) sajt (13) sajtos vajas pogácsa (1) sajttorta (1) salon du chocolat (1) salon étterem (1) salusbury pub (1) santa maria del sur (1) savanyú káposzta (1) savarin (1) scone (1) scotch egg (2) sea herbs (1) senor ceviche (1) sertésszűz (2) set menu (1) sharbat (1) shoryu (1) sirha (6) sirloin (2) sketch (1) snidling (2) snidling szósz (2) solier cafe (1) sous vide (3) spagetti (2) spárga (2) square (10) steak (6) stockholm (11) street food (1) street kitchen (1) stressz (16) st john (2) sugar shop (1) suli (1) sunday roast (2) sushi (2) sütemény (6) sütőtök (2) szalonna (4) száraz élesztő (9) szegfűbors (2) szegfűszeg (1) szekszárd (1) széll tamás (4) személyzetis buli (2) személyzetis kaja (1) szendvics (8) szerviz (1) szervizdíj (1) szezámmag (1) sziksófű (2) szilvás unicum (1) szilveszter (3) színház (1) szirupos torta (1) szt. jakab kagyló (2) sztázsolás (14) szülinap (8) table d hote (1) tagine (1) tamarind (1) tanariva (1) tarja (1) tárkony (1) taste of london (1) tasting menu (1) tata (1) tatabánya (1) tea (2) tea szalon (1) tejföl (3) tejkaramella (2) téli szünet (1) teljes kiőrlésű liszt (1) tengeri keszeg (1) tengeri sügér (1) terhesség (4) termelői piac (1) tetedoie (1) thermomix (1) the alice house (1) the bottle shop (1) the clove club (1) the cross (1) thomas keller (1) tipsy cake (1) tiramisu (1) tokaj (1) tokaji borecet (1) tőkehal (2) tokyo turnip (1) töltött káposzta (1) tom kerridge (1) tonhal (2) töpörtyűs pogácsa (2) török ételek (3) torta (3) treacle tart (1) túlhalászás (1) turkish delight (1) túró (1) túró pont kettő (1) tv műsor (3) uborkaszezon (1) ügynökség (1) újságcikk (1) umu (1) unicum (3) vaj (9) vajas hot dog kifli (1) vajas kenyér (4) vákuum (1) valence (1) valentin nap (2) vanília (4) vanília kivonat (1) vargánya (1) vár a speiz (1) vasárnapi ebéd (4) vasárnapi sült (4) vendégposzt (2) video (1) vigasz desszert (1) virsli (1) vízfürdő (1) vörösbor (5) waitrose (1) wassailing (1) waterside inn (2) wheelers of st james (1) wild game co (1) william curley (1) windsor (1) wolf andrás (2) yorkshire pudding (2) zellergumó (1) zöldbab (2) zöld saláta (1) zona (1) zsálya (4) zsidó bisztró (1) zsolti (6) Címkefelhő

2015.05.10. 08:00 jEnci

Nőként a konyhán 2/3

Címkék: stressz nőként a konyhán

A csillagos helyek

 

Angliában az elején eléggé bezárkóztam, főleg azért, mert nem beszéltem az angolt olyan pengén. Az itteni tapasztalatokat azért is nehéz leírni, mert nap, mint nap rengeteg olyan élethelyzet adódik köztem és a kollégáim között, amiket nem lehet megfogalmazni, megfogni, rámutatni. Ott van és kész, anélkül, hogy ezt ők tudomásul vennék, egyszerűen csak jön belőlük. Én pedig megszokom, élek vele és benne anélkül, hogy eljutna a tudatomig, hogy ennek nem így kéne működnie.
Néhány hónapja egyik barátommal (nő) elkezdtem többet beszélgetni, meséltem neki napi szintű sztorikat és felhívta rá a figyelmemet, hogy ezek azért vannak így, mert nő vagyok. Először csak kikerekedett a szemem, aztán sétáltunk az utcán és rámutatott szituációkra idegen emberek között. Ajánlotta a Gumiszobát, mint olvasmányt, hogy legalább nézzek bele és bátorított arról, hogy írjam meg ezt a cikket (sorozat lett), mert az embereknek tudniuk kéne, nem kell csendben tűrni és várni a csodát. Szóval az utóbbi néhány hétben átértékeltem az elmúlt pár év munkahelyi szituációit.

Az első komoly munkahelyemen desszert pályán dolgoztam egy tőlem fiatalabb (angol) sráccal, aki suliba járt. Hiába nem volt tapasztalatom éttermi cukrászatban, mivel más konyhákon már dolgoztam és én már nem suliba jártam, magasabb pozícióba, több fizetéssel kerültem oda, mint ő. És ez rohadtul sértette az önérzetét és mindent megtett azért, hogy az életemet megkeserítse, de leginkább semmi érdemleges munkát nem végeztetett velem és próbált egy konyhai segítő szintjén megtartani. Az pedig, hogy a pályát, mint egységet, elmagyarázza eszébe sem jutott, mert úgy volt vele, hogy én azt úgysem tudom megcsinálni. Szóval megpróbált hátranyomni, amennyire csak lehet. A kínok kínját éltem át vele, mert én azért küzdöttem volna magamért, és veszekedtem volna vele, vagyis inkább ordítottam volna vele, ha tudtam volna olyan dühösen és idegesen angolul beszélni, de az akkor még nem ment (ezzel mostanra már nincs gond). Úgyhogy maradt a csendben a szívás. Szerencsére az sem tartott sokáig, mert néhány hét alatt a sous chef rájött, hogy mi történik és közölte a sráccal, hogy vagy megembereli magát és megtanítja nekem a pályát vagy csúnya dolgok lesznek. Utána még jobban sértette az önérzetét az, hogy a sous cheftől extra figyelmet kap miattam, mert a séfhelyettes elvárta hogy én tudjam a pályát (jogosan). Az a tény, hogy lány vagyok és még egy másik nyelvet is beszélek a sajátomon kívül, rohadtul zavarta a srácot. Ez amúgy nagyon sok angol férfit zavar, mert ők nem beszélnek semmilyen más nyelvet, mint a sajátjukat.
Néhány hónap alatt a fiú rájött, hogy ezt én meg tudom csinálni, sőt másik pályát is és elkezdte feszélyezve érezni magát mellettem. Én meg pont leszartam, hogy ő mit gondol. Ha jól tudom, ő azóta már nem is dolgozik szakácsként.

A húsos, szószos pálya egy konyhán mindig fizikailag a legnehezebb. Egy 150 fős konyhára naponta több 10 kg hús jön be, amit fel kell dolgozni, meg kell sütni/főzni, szószokat kell készíteni. A szószokat úgy kezdjük, hogy főzünk egy sótlan, zöldségtelen csirkehúslevest. Egy 30 l-es fazék tele csonttal meg vízzel nehéz. Azt szűrni kell, a dobozt a hűtőbe rakni, pakolni, további csontokkal főzni stb. Meg 30 kg húst naponta felcipelni az emeletre, mert ott van a hús előkészítő, az is nehéz. Férfiak nem tudnak nőket ezeken a konyhai pályákon elképzelni, pedig a szakmánk része. Soha nem lesz valakiből jó szakács, ha ezeket a részeket nem csinálja/nem tanulja meg. A szakács lányok többsége tudja, hogy ez hardcore lesz, de túl kell lenni rajta és kész, minden csak tréning kérdése. Ahhoz, hogy idáig eljussunk nekünk kétszer annyit kell letenni az asztalra, mint egy férfinek és kétszer annyit kell rágni a főnökség fülét, hogy de ezt mi meg fogjuk tudni csinálni csak adjanak nekünk egy kis bizalmat. Mert az nincs. Mert azt mondják, hogy ezek a dolgok túl sok pénzbe kerülnek és nem lehet hibázni velük. Ha egy férfi kollégám hibázott, két nap alatt elfelejtették, ha én hibáztam, hetekig csámcsogtak rajta, hogy jaj, de nem is biztos, hogy ez a dolog menni fog neked. Szóval megpróbáltak visszanyomni megint, letörni az önbizalmamat. Én meg beletörődhettem és hagyhattam volna a francba vagy lázadhattam és küzdhettem velük, hogy ez nem fair és nekem ez megy. És amikor ott dolgoztam hónapok óta, rájöttek, hogy igazából jobban csináltam, mint bárki más előttem. Precízebb voltam, tisztább, pontosabb, mindig tudtam, hogy miből hány adag van, és igen, követtem el hibákat, de soha nem olyat, amit a vendég az asztalnál megérzett volna. Nem értettem, hogy miért kellett ez miatt verni az asztalt annyit. Ja, de, igazából tudom. Azért, mert nő vagyok. És ha a (férfi) sous chef nem áll ki mellettem a főszakácsnál, akkor nem csináltam volna.

A legkeményebb ilyen irányú tapasztalataim a két csillagos londoni konyhán voltak. 16-18 órát dolgozni naponta 4 óra alvással heti négyszer, ötször nem egy leányálom. A főnökségnek rohadtul mindegy volt, hogy te lány vagy vagy fiú, az a lényeg, hogy a munka a színvonalnak megfelelően meg legyen csinálva. A kollégáim voltak azok, akik semmit, de tényleg semmit nem néztek ki belőlem, annak ellenére, hogy jó munkát végeztem. Semmilyen szinten nem érdekelte őket, hogy én mennyire keményen próbálok nekik megfelelni nap mint nap. Ugyanúgy visszanyomtak a sarokba, mint a korábbi kollégám. Azt volt a különbség, hogy ezen a helyen nem volt egy olyan sous chef, aki az egész konyhára ilyen szinten is figyelt. Az egyetlen mentőövem az volt, hogy beadom a felmondásomat azzal az indokkal, hogy én azon a pályán nem jutok semmire. A kollégákra panaszkodni ezen a konyhán nem játszott, az végképp nem érdekelt senkit, hogy nem jövök ki velük. A lelépés gondolata hatott rájuk, átraktak egy másik pályára, kiszedtek abból a közegből, de néhány hónapnál tovább így sem tudtak ott tartani, akármennyire is elismerték a munkámat később.

Ez a konyha fizikailag is megviselt, fogytam négy kilót, párszor kiszáradtam, mert nem ittam elég vizet, hiába volt -5 fok kint, a tűzhelyek annyira régiek és elavultak voltak, hogy 40 fok volt a konyhán, nyáron még több.
A 15 fős konyhai csapatnak volt 10 m2-nyi helye átöltözni. Reggelente 10 perccel korábban mentem be csak azért, hogy ne kelljen 14 másik pasi között átöltöznöm, vagy arra várni, hogy az egyik személyzetis WC felszabaduljon szarás után. Nem mindig voltam hajlandó várni, mert ennyi ember között ez 10 percet is jelenthetett. Ha köztük öltöztem át, akkor állhattam a tekinteteket mintha valami húspiacon lennék. A pofátlanabbja volt, hogy erre pályázott, annak ellenére, hogy a strandon többet látni belőlem, mint ott.

A személyzetis WC-k ilyen helyeken nem mindig a legtisztábbak. Általában a mosogatók takarítják, akiket aztán kurvára nem érdekel, hogy meg van-e csinálva normálisan. És mivel 20-30 ember használ 2 budit folyamatosan nem is tiszták. Túlélni egy erős menstruációt ennyi pasi között, meg naponta több tampont cserélni, mindezt lehetőleg diszkréten, mert azt nem akartam, hogy tudják, hogy megvan a vérzésem, hát az külön művészet. A lórúgásnyi görcsoldók a fizikai részén segítettek valamennyire.
Nem kell sajnálni. Tudom, hogy én választottam ezt a szakmát és ez ezzel is jár, de ezen a szinten úgy éreztem, hogy már egy állat szintjére alacsonyodtam le. És ez az, ami a legtöbb lány szakácsot visszatartja attól, hogy ezt a pályát válassza vagy kitartóan csinálja. És a legtöbb híres női szakács ugyanezeken ment keresztül.

Néha azért dolgozom csajokkal is. Mert ne gondoljátok, hogy én vagyok az egyetlen, aki ezeken átmegy, csak én vagyok az, aki beszél róla. Volt egy fiatal, 21 éves, lány, aki pár hónappal utánam kezdett ugyanezen a konyhán. Marhán örültem neki, mert végre nem csak azt kellett hallgatnom, hogy ki mennyit szívott (csíkot) a hétvégén, kinek melyik csajt sikerült megdugnia, ki hogyan fektette meg a lakótársát, vagy hogy ki melyik felszolgáló csajnak tenné be… Szóval idejön ez a csupaderű kiscsaj, aki úgy kezdi a bemutatkozást, hogy “Helló, R vagyok, leszbikus”. Majd minden adandó alkalommal elkezdett flörtölni mindenkivel, akinek fasz van a lába között, engem meg konkrétan randira hívott. Volt nekem attól jobb dolgom is, mint hogy megmagyarázzam neki, hogy “Kisanyám ezzel a mentalitással semmire nem fogsz menni itt, de ahogy érzed.” Én határozottan, de udvariasan megmondtam neki, hogy nem érdekel az ajánlta és hagyjon békén. A srácok meg játszottak vele és kiröhögték minden adandó alkalommal. A csajszi egyébként el lett bocsátva, de nem a fentebbiek miatt, hanem azért, mert egyszerűen nem volt elég jó a teljesítménye a helyhez.

Tavaly októberben Tom Kerridge-t (két Michelin csillagos szakács, étterem tulajdonos, akit az itteni média és az emberek imádnak) megkérdezték, hogy szerinte miért nincs több női szakács a professzionális éttermi szférában. Erre ő azt válaszolta, hogy szereti a lányokat a konyhán, mert leviszi a tesztoszteron szintet és az egész környezet nem lesz olyan agresszív. Viszont rengeteg szenvedélyre és tűzre van szükség a szakácsok (al)hasában ahhoz, hogy hajtsanak azért, hogy kész legyenek az esti szervizre. És ez az, amiért nincs olyan sok női szakács. Nem biztos benne, hogy ezen a szinten ez a nők szakmája. A további témakifejtésben pedig utalt arra, hogy a nők nem tudják kezelni azt a nyomást, ami egy konyhán van, és amit a férfiak tudnak, továbbá, hogy vannak nagyon erőszakos konyhák, amik a lányokat visszavetik attól, hogy ezt a szakmát a legjobbak szintjén csinálják.
Teljes cikk itt. Ez pedig egy válasz cikk rá egy két csillagos szakácsnőtől.
A pofám majdnem leszakadt ilyen kijelentésektől.
Néhány évvel korábban dolgoztam egy szakácslánnyal, aki elmesélte, hogy Tom K. hogyan ígérte meg neki azt, hogy az éttermében berakja húsos pályára, majd hozott egy igazi faszfejt a konyhára, akit odarakott, a csajszit meg ott hagyta a másik pályán a sarokban, szó nélkül.
Az hogy megharagudtam rá és ez a fickó egy utolsó senki lett a szememben, egy dolog. Az sokkal jobban bosszantott, hogy az nyilvános tény, hogy ő az éttermét a feleségével együtt vezeti és az egész céget és a férfi hírnevét ketten építették fel. Ezzel a kijelentéssel nemcsak a női nemet alázta meg, döngölte sárba, nézte le, vette semmibe, hanem a saját feleségét és az ő munkáját is. Ami egy cég és egy márkanév felépítésének esetében cseppet sem kis munka. Twitteren és minden hivatalos médiában nagyon durván a “torkának” ugrottak, egyaránt nők és férfiak is.

Kitörölhetjük a seggünket azzal a mocskos dumával, hogy nők és férfiak egyenlőek, mert amíg a médiában ilyen kijelentések elhangzanak tiszteletben álló személyek szájából, addig nincs egyenlőség.

Folyt. köv.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vajaskenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr707441764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.05.10. 11:26:59

A magyar azért egész jól megy, leszámítva persze a hibás hasonlító határozókat (-nál -nél -tól -től nem mindegy)

Ma chi è questo Joker? 2015.05.10. 12:03:00

Nagyon érdekes volt, így tovább, ne foglalkozz a gyökér negatív kommentekkel!
(A helyesírásod valóban továbbra sem 100%-os, de nem azért szeretünk.)

chilis csokoládé 2015.05.10. 12:19:21

Vannak, akiknek annyi az összes "eredményük", hogy belekötnek más teljesítményébe.
Pont azt szemléltetik, amiről a poszt szól :)

Sadist 2015.05.10. 12:43:19

"Kitörölhetjük a seggünket azzal a mocskos dumával, hogy nők és férfiak egyenlőek, mert amíg a médiában ilyen kijelentések elhangzanak tiszteletben álló személyek szájából, addig nincs egyenlőség."

Remélhetőleg soha nem is lesz egyenlőség. Amire te gondolsz, az az egyenjogúság, ami a fejlett országokban már rég megvalósult.

Az pedig nem diszkrimináció, hanem egyszerű biológiai tény, hogy a férfiak és nők képességei különböznek, többek között az is, hogy mennyire bírják a stresszt.
www.youtube.com/watch?v=p5LRdW8xw70

♔batyu♔ 2015.05.10. 12:46:41

Jó írás, nekem tetszett.

Egyébként szerintem a nő döntse el, hogy alkalmas e a ffi pályára, ne a ffi.

Ez a hölgy nem azért nyafogott mert fel kell vinni a 30 kiló húst, hanem azért, mert bár felvitte, a főnöke mégis úgy kezelte, mintha nem tudná felvinni.

Erzsébet Zsuzsanna Bükkös 2015.05.10. 13:50:57

A nők ápolják a családban haldoklókat, beteget, oldják meg a gyerekek körüli gondokat, simítják el a családi feszültségeket. Persze férfiak is csinálnak ilyet biztos, de többségében nők. Eközben megküzdenek ezekkel az előítéletekkel. KI TALÁLTA KI AZT, HOGY A FÉRFIAK KEVESEBB FESZÜLTSÉGET BÍRNAK, MINT A NŐK? Valószínűleg a férfiak, akik a fentieket soha nem tapasztalták/vettek részt bennük.

[c] 2015.05.10. 14:26:36

@Sadist: Ugyan. Az, hogy a nők mennyire bírják a stresszt, kurvára nem érdekel senkit, ha el nem ismert, meg nem becsült, meg nem fizetett munkáról van szó. Csak akkor rángatják ezt a szempontot elő, ha olyan szakmáról van szó, amiben el lehet érni valamit (siker, népszerűség, pénz etc.).

Sadist 2015.05.10. 15:22:52

@[c]: Blablabla, szexizmus, nőgyülölet, patriarchátus, nőelnyomás, blablabla. Nem unjátok még?

Sadist 2015.05.10. 15:33:47

@♔batyu♔: "Egyébként szerintem a nő döntse el, hogy alkalmas e a ffi pályára, ne a ffi."

Szerintem meg majd az adott terület dönti el, hogy alkalmas-e rá valaki, vagy sem.
Kurva jól néznénk ki, ha a nő eldöntené, hogy márpedig ő alkalmas építőipari munkásnak, de képtelen volna felemelni az 50 kilós cementes zsákot.

♔batyu♔ 2015.05.10. 16:52:44

@Sadist: Nem olyan ostobák ám a nők mint hiszed. Akkor ő majd úgy fogja ítélni, hogy nem alkalmas. Már amelyik nem képes megsaccolni, de a többség erre is képes, elhiheted.

Sadist 2015.05.10. 17:17:01

@♔batyu♔: "Nem olyan ostobák ám a nők mint hiszed."

Magadból indulsz ki? Vagy miből gondolod, hogy mit hiszek a nők kognitív képességeiről?

[c] 2015.05.11. 09:38:59

@Sadist: És te nem unod még a folyamatos nyavalygást?
süti beállítások módosítása